بلیچینگ دندان در خانه و مطب


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 21 مهر 1400
بازدید : 327
نویسنده : mozhgan

به طور کلی در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دو روش برای سفیدکردن دندان‌ها وجود دارد؛ لمینیت دندان (افزودن یک لایه خارجی به سطح دندان) و بلیچینگ (ایجاد واکنشی شیمیایی که طی آن مولکول‌های رنگ نسوج دندانی دست‌خوش تجزیه می‌شوند).

بلیچینگ (سفید کردن دندان‌ها) چیست؟

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان‌ها درمانی است که در آن بد رنگی‌ها و رنگ‌دانه‌هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها شده است و حتی بعضی بدرنگی‌های ژنتیکی را بر طرف و دندان‌هایی سفید و زیبا را به شما هدیه می‌کند.

بیشتر بخوانید ... مزایا و معایب ونیر دندان

۱ – بلیچینگ در خانه (Home Bleaching):

در این روش دندان‌پزشک شما در یک جلسه از فک بالا و پایین شما قالب‌گیری می‌کند و در جلسه بعد یک جفت تری شفاف به شما تحویل می‌دهد که به اندازه میزان موادی که لازم است روی دندان‌های شما بماند تا سفید شود بین دندان‌ها و تری فضا تعبیه شده است. در این جلسه ماده لازم برای بلیچینگ در خانه به شما داده می‌شود.

۲ – بلیچینگ در مطب (Office Bleaching): 

 در این روش با استفاده از مواد مخصوص از لثه‌ها محافظت می‌شود، سپس مواد سفیدکننده با غلظت بالا روی دندان‌ها گذاشته می‌شود. ماده موثر بعضی از این مواد به صورت شیمیایی فعال می‌شود، بعضی با نور و بعضی با گرما و فرق چندانی بین آن‌ها وجود ندارد. هزینه بلیچینگ به این روش با روش بلیچینگ در منزل کمی متفاوت است. ماده بلیچینگی که در روش office استفاده می شود قویتر از روش home است و فقط می تواند در مطب و توسط دندانپزشک انجام شود.

سفید کردن دندانها در خانه و یا به عبارتی home bleaching :

در جلسه اول: بعد از جرم گیری و پالیش دندانها، قالبی از فک بالا و پایین توسط دندانپزشک تهیه می شود. بر اساس این قالب، تری های مخصوص بلیچینگ برای همان بیمار ساخته می شود. در جلسه دوم : همراه ماده بلیچینگ به بیمار تحویل داده می شود. بیمار به مدت حداقل دو هفته از آنها استفاده می کند.

کدام روش سفید کردن دندان‌ها بهتر است؟

اساتید علم دندانپزشکی زیبایی بر این باورند که بهترین نتایج وقتی حاصل می‌شود که هر دو این روش‌ها یعنی ابتدا بلیچینگ در مطب و سپس  بلیچینگ در خانه با هم انجام بگیرد. تبعا نتیجه‌گیری در زمان کم‌تر در بلیچینگ داخل مطب اتفاق می‌افتد اما نتایج ماندگارتر در نوع بلیچینگ در خانه حاصل می‌شود.

منبع: https://www.bestdentists.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com